Thursday, June 25, 2009

Terapi Pernafasan Dan Keletihan!

www.tips-fb.com

Kita memiliki hidung berlubang di sebelah kiri dan di sebelah kanan. Apakah fungsinya sama untuk menarik dan membuang nafas??? Sebenarnya fungsinya tidak sama dan kita dapat rase kan perbezaannya iaitu sebelah kanan mewakili matahari (mengeluarkan panas!) dan yang di sebelah kiri pula mewakili bulan (mengeluarkan dingin!).

Tahukah anda? Kebanyakkan perempuan bernafas menggunakan lubang hidung sebelah kiri, sebab itu perempuan lebih cepat bertenang. Manakala lelaki pula bernafas menggunakan lubang hidung di sebelah kanan, sebab itu lelaki cepat marah. Hehehehe~

Antara terapinya ialah:

1. Jika berasa sakit kepala, cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung di sebelah kiri. Lakukannya selama 5 minit, INSYAALLAH, sakit kepala akan sembuh.

2. Jika anda merasa lelah, tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung di sebelah kanan. Lakukannya berulang kali. Tidak lama kemudian, INSYAALLAH, anda akan merasa segar kembali. Ini kerana lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, sehingga banyak sekali panasnya, lubang hidung di sebelah kiri pula mengeluarkan dingin.

3. Pernahkah anda tersedar, hidung sebelah mana kah yang bernafas lebih cepat? Kiri ataupun kanan? Jika di sebelah kiri, anda akan berasa lelah. Jadi, tutuplah lubang hidung di sebelah kirir dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas. INSYAALLAH, anda akan merasa segar kembali dengan cepat.

Dengan mempraktikkan terapipernafasan ini secara betul, keadaan tubuh anda akan sangat tenang!



Selamat Mencuba! Chowzzz! ;)


p/s: klu nak bunuh diri, try lah tutp dua2 belah hidung, lakukan selama dua jam, kompom x rasa ape2 sakit dah! hehehehe~
Meh Like sini! ;)

0 yang sayang iena.banana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...