Monday, June 29, 2009

Benci Special Sem!!!!

www.tips-fb.com
Oh tidak! Sejarah lama berulang kembali!! Dalam kotak fikiran aku asek pikir kan di mana silap aku, di mana salah aku, di mana kelemahan aku?????

Mlm semalam, jam mnunjukkan hampir 10.30 pm, terdengar deringan telefon ku yg sgt aku kenal. "Oh! Lynn! Ape dia nak mlm2 neh?" detik dlm hati aku. "Hello?" kata aku. "Ina! Kau dah check result?? Kau dpt brp??" tnya Lynn tiba memecah gegendang telinga aku. "Huh? Dah kluar ke? Aku x check lagi lah Lynn! Aku dlm keta nih. On the way nak balek kampung. Jap lagi aku kol kau balek eh? Aku on9 kat kampung aku nnt." kata aku slow2. "Ko bwk laptop kew?" tnye Lynn. "A'ah. Eh, kau punye brp?? Ok x??" tnye aku tanpa segan silu. "Ala, aku, nadia dgn ngek same jew. *.*4 jew. Dorg sume xpuas ati kot dgn business comm. Rihana pun x puas hati. Fara pun." jawab Lynn dgn semangatnye! "Yeke? Adoi. Takutnye aku!! Erm, xpe lah nnt aku kol kau yew?" kata aku. "Ok! Bye!" jawab Lynn selamba. Hati aku berdegup laju, tp aku x endah kan nya. Aku lebeh kpd beristighfar byk2.

Sampai je kampung, aku terus on9. Tapi line 3G xde plak kat kmpung tuh! Agak susah nak bukak web UNITEN. Lambat nak mati! Puas aku sumpah seranah. Hahahaha. Acu aku pun dah marah aku mencarut! Hikhikhik. Akhirnya bukak juga. Aku tekan je panel "result", aku terus berdetik dlm hati. "Huh? WTF!!" Mmg aku dah agak dah. Dari hari paper terakhir aku dah tau aku dpt result mcm mane. Kali ni trun mndadak dr sem lepas. Mmg aku dah agak dr dulu lagi. Aku mmg xleh bwk subjek2 special sem kali ni! Sgt mncabar kewibawaan aku!

Mama tgk result aku lalu berkata dgn syuman, "Takpe lah long. Mama pun pham. Kakak senior kamu yg dulu UNITEN kos finance yg skrg keje ofis mama pun kata, PSYCOLOGY mmg susah nak score. Takpe, next sem naik kan balek CGPA." Aku dgr pun sejuk balek hati aku yg panas menggelegak nih. Seb baek Mama ada. Thanx Mama for your kata2 semangat! ;)

Disbbkan line broadband yg mcm nyawa2 ikan, dgn hati yg geram, aku tutup shj laptop aku. Huh! Satu mlm aku berfikir. Ape yg aku silap neyh? Aku ade buat dosa dgn orang kew? ALLAH? Oh ya! Aku tau special sem ni, aku ada buat perkara yg mmg tidak sepatutnya aku buat. Aku jadi liar. Oh tidak! Disbbkan pengaruh rakan2, aku terikut2. Tapi bg aku, itu sekadar enjoy, but aku xtau lah perkara tu blh effect study aku. Klu Faezah tau result aku mcm ni, mau aku kena marah. Sorry Faeza! Aku tau, mase special sem ni, aku jarang dgn kau, Faz, Dura, Muni dan Famie. Sorry korg. Aku jd jahat jap. Huhuhu.

Bbrp kali aku mngingatkan diri aku, jgn leka. Huh! Syaitan! Mmg lah sentiasa mnghasut2 anak cucu adam kat muka bumi ni. Hurm. Tapi aku pikir balek mmg ade faktor2 yg lain yg mnyebabkan kemorosotan result aku kali ni. "X MINAT SUBJEK MEMBACA!" Mmg! Sejak dari sekolah rendah, minat terhadap subjek mmbaca bkan ada dlm diri aku. Aku hnye lebih kan kpd calculation semata2. Itu shj kekuatan aku. Klu subjek mmbaca, mmg lemah. Mmg x penah nye dpt A klu subjek mmbaca. Huh! Ntah kenapa ntah. Turun temurun dr Mama kot?? Mama pun penah kate dia mmg kurang dgn subjek mmbaca. Hehehehe. ;)

Tapi takpe lah. Esok maseh ada. Hidup ni ibarat mcm roda. Sekejap kita di bwh, sekejap kita di atas. So, dlm hidup aku ade prinsip (kwn2, jgn igt aku xdek prinsip tau!), jgn cuba nak menindas org lain hnya kerana hasad dengki dan iri hati, lama2 org plak yg akan menindas kite disbbkan kesalahan sdri. Insyaallah, aku dan kwn2 aku xkan menindas org, slain org itu yg mmbuat kan kiteorg menindas dia! Hahahah. Jahatnyew!

Neway, apa2 pun, hidup mesti diteruskan. CGPA boleh di naikkan lagi. Jgn leka lagi. Jgn tinggal solat! Itu yg paling penting klu nak berjaya dlm hidup. Huhuhuh. Baek plak akuh. Hahahah.
Kepada yg berjaya naik kan CGPA sem kali nih, Congrats! Mari lah kita same2 menaikkan lagi CGPA smpai grad! InsyaALLAH!

Chowwzzz! ;)

p/s: Tak rela klu CGPA trun lagi nest sem! Oh tidak! ;(
Meh Like sini! ;)

0 yang sayang iena.banana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...