Friday, June 26, 2009

Micheal Jackson meninggal dunia! ;(

www.tips-fb.com

Kematian Micheal Jackson atau nama islam nya Mikaeel, Raja Pop Dunia byk meninggalkan kesan yg mndlm terhadap peminat2 setia/fanatik beliau. Beliau yang terkenal dgn ciri khas gerakan "moonwalk" yg ditampilkan dlm klip video "Billie Jean" di katakan mengalami serangan jantung setelah tiba di satu rumah sakit di UCLA Medical Centre, Los Angeles (AS) sebelum meninggal dunia dlm laporan jaringan TMZ dan Reuters.


Menurut laporan jaringan itu lagi, beliau menghembuskan nafas terakhirnya saat paramedik dr Los Angles Fire Department menanggapi kontak dr rumahnya di Los Angeles lebih kurang pukul 12.30 waktu setempat. Paramedik segera membawanya ke UCLA Medical Centre tetapi tidak sempat.


Beliau dilahirkan pada 29 Ogos 1958 di Gary, Indiana. Dia merupakan anak ketujuh drpd sembilan orang. Pada berusia 6 tahun, beliau dan adik beradik lelakinya iaitu Jackie, Tito, Jermaine and Marlon membuat persembahan pertama mereka dalam satu pertandingan nyanyian. Mereka muncul juara dan seterusnya menjadi kumpulan yg paling popular dgn name The Jackson Five dan kemudianya di tukar kpd The Jackson 5.


Pada November tahun lalu, beliau memeluk agama Islam di rumah rakannya Steve Porcaro di Los Angeles. Turut hadir pada majlis itu penyanyi Yusuf Islam, pencipta lagu David Wharnsby dan penerbit album Philip Bubal. Beliau juga di laporkan memilih nama "Mikaeel" sempena nama malaikat pembawa rezeki sbg nama islamnya.


Abangnya Jermaine dilaporkan berkata, pemegang gelaran "Penghibur Sepanjang Zaman" oleh Guiness World Records itu menunjukkan kecenderungan utk memeluk Islam sejak awal 1990-an lagi.


Beliau meninggalkan 3 orang anak hasil drpd 2 perkahwinannya sblm ini iaitu Prince Micheal 1, Paris Micheal dan Prince Micheal II.




p/s: tiada lagi Raja Pop dunia. ;(
Meh Like sini! ;)

0 yang sayang iena.banana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...