Thursday, June 25, 2009

Pesanan Untuk Sahabat2 Tersayang! ;)

www.tips-fb.com

Assalamualaikum. ;)

Walaupun aku ni x se alim ustazah atau ustaz, tp sbg sahabat sesama islam, maka aku di haruskan mengingati teman2 sesama islam yang di sygangi. (Cewah! wee~)

Sahabat2 ku, tahukah kamu kubur menyeru manusia sebanyak 5 kali setiap hari :

1. "Aku rumah yg terpencil, maka kamu akan senang dgn selalu membaca Al-Quran."
2. "Aku rumah yg gelap, maka terangilah aku dgn selalu solat malam."
3. " Aku rumah penuh dgn anah dan debu, jadi bawalah amal soleh yg mnjadi hamparan."
4. "Aku rumah ular bbisa, maka bawalah amalan Bismillah sbg penawar."
5. "Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka perbyk kan lah bcaan Laa Ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah, supaya kamu dpt jwpan kpdnya."


Sahabat2 ku, tahukah kamu di dalam dunia mpunyai 5 jenis racun dan penawarnya:

1. Dunia itu racun, zuhud itu penawarnya.
2. Harta itu racun, zakat itu penawarnya.
3.Perkataan yg sia-sia itu racun, zikir itu penawarnya.
4. Seluruh umur itu racun, taat itu penawarnya.
5. Seluruh tahun itu racun, Ramadhan itu penawarnya.


Sahabat2 ku, Nabi Muhammad s.a.w bersabda, ada 4 dipandang sbg "ibu":

1. Ibu dari segala ubat ialah sedikit makan.
2. Ibu dari segala adab ialah sedikit berbicara.
3. Ibu dari segala ibadat ialah takut buat dosa.
4. Ibu dari segala cita-cita ialah sabar.



Sahabat2 ku, tahukah kamu orang yg tidak melakukan solat:

1. Subuh >> Dijauhkan cahaya muka yg bersinar.
2. Zohor >> Tidak di berikan berkah dalam rezki nya.
3. Asar >> Dijauhkan dari kesihatan dan kekuatan.
4. Maghrib >> Tidak diberi santunan oleh anak2nya.
5. Isyak >> Dijauhkan kedamaian dalam tidurnya.


Selamat beramal! ;) Chowwzz!


p/s: kadang2 termissed solat subuh daaaa~
Meh Like sini! ;)

0 yang sayang iena.banana:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...