Friday, July 24, 2009

Kejadian yg tak disangka! ;(

www.tips-fb.com

Mcm biase aku mmg slalu ke klas lebih kurang pukul 8.00 a.m. Kebetulan Bella pun lmbt ke klas mase itu. Tapi dia gerak dulu dan dia berada selang 3 kereta di hadapan aku. Mcm biase aku drive ke klas dgn kereta itam ku WDB.

Smpai je simpang di Muadazam Shah SIGN, dr jauh mmg aku ternampak lori tangki lebih kurang 30 meter di hdpan ku. Dia bergerak seperti biase. Tetapi sebelum KEM RANGER Muadzam Shah, kelihatan lori tangki yg aku lihat td berada di atas divider sebelah kiri dan kelihatan kesan tayar lori tersebut di atas jalan betul di dpn simpang nak masuk ke KAMPUS aku. Terus aku tnye Fara Bella, "Weh, lori ni berlanggar dgn sape weh?" Kebetulan mmg aku x nmpk yg berlanggar dgn lori itu ialah kereta kwn aku sdri iaitu BELLA! X sempat pun Fara Bella mnjawab, dia dah jerit dulu smbil mnujuk arah kereta Bella di tepi jalan, "Weh! Kreta Bella!! Bella weh! Lori ni langgar dgn kreta Bella! Weh!!!!". Menggigil tangan aku tgk kreta Bella mcm tu! Aku beristighfar byk2 dlm hati. Aku trus park keta ke tepi and terus dptkan dorg.



Mase tu, Allah saje yg tahu mcm mane perasaan aku tgk Bella and Pika dah lembek mcm tuh. Aku dah blur time tuh. Tapi nasib baik Riri kuat. Dia x mngalami ape2. Dia cool. Naseb bek dorg bertiga x cedera ape2. Cume kepala masing2 terentak ke depan. Mmg agak kecoh, lebih2 lagi time dak2 sume msuk kampus nak ke kelas. Mmg ramai yg memandang. Aku terus bwk dorg ke Hospital Muadzam Shah. Dlm kreta aku, Bella menangis mengenangkan kreta dia yg teruk di langgar. Fara Bella trus marah. "Weh, kau jgn tgk blakang boleh x? Xpe. Bukan salah kau kreta kau jd mcm tu. Janji korg selamat." Aku terus memecut ke hospital. Disbbkan blur, aku pun dah lupa jalan ke hospital. Smpai je hospital, mrk dah jumpe doktor, dorg xde ape2. Alhamdulillah.



Alhamdulillah. Dorg xde pape, cume rase2 bengong and sengal2 bdan aje. Kreta Bella pun dah di bawa ke Kuantan utk repair. Tapi aku mngucap syukur sbb dorg okey. Klu Lori tangki tu x mngelak, mmg... Nauzubillah. Jauh kan lah kami semua dr sebarang kecelakaan.

Chowzzz....

p/s: kdg2, x bwk laju pun, org yg langgar kita. Ape kes????
Meh Like sini! ;)

2 yang sayang iena.banana:

DREAMGIRLS said...

wehh! x bole blah kau ingat pe yg aku ckp kan.
siap ulang blik yg x bole blah tuh.
hehehe. xpe2. aku phm.

mmg aku terkejut gle time tu.
aku panic gle if ape2 jd kt bdk uma aku tuh ngn riri skali.
nak2 lg korg yg dh lme berkwn n knl dorg bertiga.

Doa2kan la kami semua dijauhkan dr kecelakaan jln raya. Amin.

nurulyena said...

hahahaha. biase lah. aku long term memory.
weh. mmg xleh lupe lah weh. since dorg dh slmt, alhamdulillah weh.

betul2 tu. amin!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...